Get HELP here
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesLogga inBli medlem
OBS ! Gå in på er "PROFIL" - har ändrat på sjukdomslistan! Ni kan nu välja flera olika ! (klicka också på knappen "FRIENDS", kanske fått/vill skicka förfrågan) OBS !

 

 Vilka mediciner tuggar ni i er?

Gå ner 
+6
idavi
Nocturnia
Fairywings
trulyme
Eriiza
Ausgeflippt
10 posters
FörfattareMeddelande
Jazzy

Jazzy


Antal inlägg : 46
Join date : 09-12-29
Ålder : 37

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimetor jan 07, 2010 11:40 am

Jazzy skrev:
Jag skrev mina mediciner i en annan tråd, så jag bara kopierar in dem här. Wink

Cipralex - ingen aning alls om den hjälper eller inte, därför ska vi testa att ta bort den
Miramerck - Mirakelmedicin! Kunde sova när jag tog den, men så slutade den tillverkas! Crying or Very sad
Theralén - Gör mig drogad dagen efter
Sobril - I riktigt höga doser får den mig att somna, annars värdelös, men nu är jag stark beroende av den
Seroquel - Riktigt bra stundtals, gav mig mycket sömn & jag kunde känna mig utvilad. Ungefär hälften av gångerna fick jag dock rls & kunde inte sova alls
Seroquel Depot - Meningslös
Stilnoct - Meningslös
Mirtazapin - Gav mig mest biverkningar, kommer dock inte ihåg vilka
Mianserin - Hjälper mig att sova, tyvärr inte att somna
Imovane - Hjälpte mig lite i början, sen meningslös. Gav mig äcklig smak i munnen hela dagen efter vilket gjorde att jag inte kunde dricka nånting
Atarax - Fungerade lite i början, sen hjälpte inte den heller
Xanor - Fick bara 5 st efter att jag hade varit inlagd, kommer inte ihåg om de hjälpte...

Kan lägga till Xanor Depot nu oxå.
Till överst på sidan Gå ner
http://jazzyjazzy.blogg.se
Gäst
Gäst




Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimetor jan 07, 2010 12:48 am

Lamotrigin
Fluexetin
Stilnoct
Atarax
Stesolid
Till överst på sidan Gå ner
Tearsofanangel

Tearsofanangel


Antal inlägg : 72
Join date : 09-12-28
Ålder : 43
Ort : Tierp

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Hej   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimetis dec 29, 2009 11:59 pm

Hej

jag fick också massa biverkningar av mirtazapinen






Jazzy skrev:
Jag skrev mina mediciner i en annan tråd, så jag bara kopierar in dem här. Wink

Cipralex - ingen aning alls om den hjälper eller inte, därför ska vi testa att ta bort den
Miramerck - Mirakelmedicin! Kunde sova när jag tog den, men så slutade den tillverkas! Crying or Very sad
Theralén - Gör mig drogad dagen efter
Sobril - I riktigt höga doser får den mig att somna, annars värdelös, men nu är jag stark beroende av den
Seroquel - Riktigt bra stundtals, gav mig mycket sömn & jag kunde känna mig utvilad. Ungefär hälften av gångerna fick jag dock rls & kunde inte sova alls
Seroquel Depot - Meningslös
Stilnoct - Meningslös
Mirtazapin - Gav mig mest biverkningar, kommer dock inte ihåg vilka
Mianserin - Hjälper mig att sova, tyvärr inte att somna
Imovane - Hjälpte mig lite i början, sen meningslös. Gav mig äcklig smak i munnen hela dagen efter vilket gjorde att jag inte kunde dricka nånting
Atarax - Fungerade lite i början, sen hjälpte inte den heller
Xanor - Fick bara 5 st efter att jag hade varit inlagd, kommer inte ihåg om de hjälpte...
Till överst på sidan Gå ner
Jazzy

Jazzy


Antal inlägg : 46
Join date : 09-12-29
Ålder : 37

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimetis dec 29, 2009 5:01 pm

Jag skrev mina mediciner i en annan tråd, så jag bara kopierar in dem här. Wink

Cipralex - ingen aning alls om den hjälper eller inte, därför ska vi testa att ta bort den
Miramerck - Mirakelmedicin! Kunde sova när jag tog den, men så slutade den tillverkas! Crying or Very sad
Theralén - Gör mig drogad dagen efter
Sobril - I riktigt höga doser får den mig att somna, annars värdelös, men nu är jag stark beroende av den
Seroquel - Riktigt bra stundtals, gav mig mycket sömn & jag kunde känna mig utvilad. Ungefär hälften av gångerna fick jag dock rls & kunde inte sova alls
Seroquel Depot - Meningslös
Stilnoct - Meningslös
Mirtazapin - Gav mig mest biverkningar, kommer dock inte ihåg vilka
Mianserin - Hjälper mig att sova, tyvärr inte att somna
Imovane - Hjälpte mig lite i början, sen meningslös. Gav mig äcklig smak i munnen hela dagen efter vilket gjorde att jag inte kunde dricka nånting
Atarax - Fungerade lite i början, sen hjälpte inte den heller
Xanor - Fick bara 5 st efter att jag hade varit inlagd, kommer inte ihåg om de hjälpte...
Till överst på sidan Gå ner
http://jazzyjazzy.blogg.se
Tearsofanangel

Tearsofanangel


Antal inlägg : 72
Join date : 09-12-28
Ålder : 43
Ort : Tierp

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimemån dec 28, 2009 11:08 pm

Jag har ätit Lyrica och Mirtazapin med men fick sådanna biverkningar av Mirtazapin så jag fick sluta med den för de.


Ausgeflippt skrev:
Vad har ni för mediciner? Tänkte det kunde vara intressant att byta lite kunskaper om olika läkemedel med varandra. För egen del så knaprar jag i mig:

Cymbalta (anti depp)
Lamictal (humörsstabiliserande)
Atarax (mot ångest)
Seroquel (Fick dem egentligen för att sova på. men det funkade inte så bra. Så nu tar jag dem när ångesten är för stor. Man blir ganska rejält snurrig, men ångesten snurrar också iväg :-) )
Stilnoct (mina bästa vänner på kvällen)

Vilka mediciner tuggar ni i er? Zoloft
Till överst på sidan Gå ner
Tearsofanangel

Tearsofanangel


Antal inlägg : 72
Join date : 09-12-28
Ålder : 43
Ort : Tierp

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimemån dec 28, 2009 11:06 pm

hej

jag äter bara Citalopram och Stilnoct önskar jag hade en som lindrar min ångest men har inte fått någon sån ju.
Ausgeflippt skrev:
Vad har ni för mediciner? Tänkte det kunde vara intressant att byta lite kunskaper om olika läkemedel med varandra. För egen del så knaprar jag i mig:

Cymbalta (anti depp)
Lamictal (humörsstabiliserande)
Atarax (mot ångest)
Seroquel (Fick dem egentligen för att sova på. men det funkade inte så bra. Så nu tar jag dem när ångesten är för stor. Man blir ganska rejält snurrig, men ångesten snurrar också iväg :-) )
Stilnoct (mina bästa vänner på kvällen)

Vilka mediciner tuggar ni i er? Zoloft
Till överst på sidan Gå ner
idavi

idavi


Antal inlägg : 31
Join date : 09-12-22
Ålder : 37

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 11:49 pm

Ausgeflippt skrev:
Eriiza: Jo, jag håller på mina stilnoct. Fast ibland biter de inte. Andra gånger blir jag totalt nockad. Och lägger jag mig inte pronto efter att ha tagit dem, så hittar jag på konstiga saker och får matnoja. Kedja fast sig i sängen efter intag och ge nyckeln till grannen? Rolling Eyes

det stämmer så på mig oxå med stilnoct.

jag minns när jag tog imovane för första gången. jag blev helt flamsig och började krypa på golvet. min sambo bar mig tillbaka till sängen och jag minns det inte men hon spelade in mig och jag pratar om helt sjuka saker.
efter det så har jag några gånger när jag tagit imovane, fått skrattanfall som i nästa sekund övergår till hysterisk gråt och jag blivit nästan otröstlig.

så kan det gå.
Till överst på sidan Gå ner
Ausgeflippt

Ausgeflippt


Antal inlägg : 29
Join date : 09-12-21
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 11:38 pm

Eriiza: Jo, jag håller på mina stilnoct. Fast ibland biter de inte. Andra gånger blir jag totalt nockad. Och lägger jag mig inte pronto efter att ha tagit dem, så hittar jag på konstiga saker och får matnoja. Kedja fast sig i sängen efter intag och ge nyckeln till grannen? Rolling Eyes
Till överst på sidan Gå ner
http://www.ausgeflippt.blogspot.com
dddfff




Antal inlägg : 1
Join date : 09-12-21

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 9:58 pm

Vingklippt skrev:
Atarax (universums största skämt för mej. Jag kunde äta en hel karta utan minsta effekt eller biverkning)

Samma här, det är nästan löjligt. Ingen sådan medicin funkar på mig känns det som, theralen, sobril, imovane, jag märker det inte ens om jag inte har alkohol till, och det är ju dåligt.

Just nu äter jag bara fluoxetin, och bara 20 mg. Jag håller på att sätta ut den och det känns väldigt skönt! Fast egentligen ska jag äta några andra mediciner med, men det gör jag inte, för jag vill vara medicinfri, äter aldrig vid behov och sådant längre. Om typ en månad kommer jag nog inte äta någon medicin alls Very Happy
Till överst på sidan Gå ner
Vingklippt

Vingklippt


Antal inlägg : 13
Join date : 09-12-22
Ort : Södermanland

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 8:37 pm

Just nu:
* 25mg Seroquel (funkar kanon nu, fungerade inte alls för ett år sen då åt jag 300mg)
* 150mg Sertralin/Zoloft

Har ätit
* Atarax (universums största skämt för mej. Jag kunde äta en hel karta utan minsta effekt eller biverkning)
* Cipralex
* Mitrazapin
* Propavan
* Theralen (funkade ett tag, sen fick jag sånna mardrömmar att det inte gick att sova)
* Zyprexa under en månad. Gick upp 17kg, så jag soppar dem aldrig i munnen igen.
* Sonata (Benzo-liknande sömnpiller) Har fått utskrivet tre gånger, men bara för två veckor i taget.

Tror det är alla.
Till överst på sidan Gå ner
Eriiza
Admin
Eriiza


Antal inlägg : 101
Join date : 09-12-20
Ålder : 33
Ort : Uddevalla

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 6:14 pm

Ausgeflippt skrev:
Eriiza: Joho man drömmer visst knasiga saker på alkohol. Stilnoct är nog den tablett som däckar mig totalt (om jag bara lägger mig) och har dessutom inga biverkningar dagen efter. Laughing

Wow, gör du ?
Själv brukar jag inte drömma alls då. :O
Men håll dig till Stilnoct då ?
Till överst på sidan Gå ner
https://gethelp.swedishforum.se/
idavi

idavi


Antal inlägg : 31
Join date : 09-12-22
Ålder : 37

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 5:38 pm

äter just nu:
cat seroquel, men håller på att trappa ner till ett avslut.
cat sertralin, ger inte önskad effekt men när det höll på att tas bort mådde jag så sjukt dåligt så det gick inte att ta bort den.
cat cymbalta, fick det utskrivet på psakuten.

vid behovs mediciner:
cat imovane
cat stilnoct
cat oxascand

har även testat:
cat atarax
cat lergigan
cat theralen
cat invega
cat mirtazapin
cat propavan

tror det var allt.
Till överst på sidan Gå ner
Ausgeflippt

Ausgeflippt


Antal inlägg : 29
Join date : 09-12-21
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 5:28 pm

Eriiza: Joho man drömmer visst knasiga saker på alkohol. Stilnoct är nog den tablett som däckar mig totalt (om jag bara lägger mig) och har dessutom inga biverkningar dagen efter. Laughing
Till överst på sidan Gå ner
http://www.ausgeflippt.blogspot.com
Eriiza
Admin
Eriiza


Antal inlägg : 101
Join date : 09-12-20
Ålder : 33
Ort : Uddevalla

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 5:13 pm

Ausgeflippt skrev:
Finns det medicin mot drömmar? Önskar också att jag kunde få slippa en flock av dem. När jag drömmer som jävligast, så handlar det ofta om frihetsberövande, och mamma är nyckelpersonen i de drömmarna. Ibland drömmer jag "katt och råtta" drömmar, då handlar det om min sons pappa och all skit som har varit runt honom de senaste 10 åren!

Hm, tror inte riktigt att det finns medicin "mot" drömmar..
Men man kanske kan göra lite som med alkohol.
Alltså när man dricker, och sedan somnar så är det ju
sjukt sällan att man drömmer då.

Så du kanske behöver starka sömntabletter, som däckar dig.. ?
Till överst på sidan Gå ner
https://gethelp.swedishforum.se/
Ausgeflippt

Ausgeflippt


Antal inlägg : 29
Join date : 09-12-21
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 5:10 pm

Finns det medicin mot drömmar? Önskar också att jag kunde få slippa en flock av dem. När jag drömmer som jävligast, så handlar det ofta om frihetsberövande, och mamma är nyckelpersonen i de drömmarna. Ibland drömmer jag "katt och råtta" drömmar, då handlar det om min sons pappa och all skit som har varit runt honom de senaste 10 åren!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.ausgeflippt.blogspot.com
Nocturnia




Antal inlägg : 19
Join date : 09-12-22
Ålder : 40
Ort : Stockholm

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 4:23 pm

Jag käkar just nu bara cipralex (anti depp) som jag tycker funkar mycket bättre än zoloft som jag fick förut och sen har jag fått ångest dämpande som jag ska ta när det är som värst men jag har inte hämtat ut dom eftersom jag får stesolid och lite annat gott och blandat av en kompis. Jag vet att man inte ska självmedicinera men jag tar dom faktiskt inte så ofta.

Sen tar jag stillnoct ibland när jag får mina insomnia perioder.

Någon som har fått medicin mot drömmar? Har så sjukt mycket mardrömmar varje natt och vore trevligt att slippa det för dom drar ner humöret...
Till överst på sidan Gå ner
Eriiza
Admin
Eriiza


Antal inlägg : 101
Join date : 09-12-20
Ålder : 33
Ort : Uddevalla

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 4:20 pm

trulyme skrev:

Den fungerar sådär. Har av någon anledning blivit jättetrött sen jag började med den (innan var jag tvärt om och kunde inte sova alls pga alla nattliga funderingar) nu sover jag gärna dygnet runt om jag hade kunnat.. Däremot har den faktiskt hjälpt en del med måendet i övrigt och jag ligger inte längre vaken till 4 på nätterna lika ofta och funderar när jag sen ska gå upp kl. 6 till skolan.

Ok, jag blev också väldigt trött utav den.
Jag svimmade ganska mycket, hade myrkrypningar
och blödde näsblod.

Men skönt att du får sova, trots att du
kanske är lite för trött. Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://gethelp.swedishforum.se/
Fairywings




Antal inlägg : 32
Join date : 09-12-21
Ålder : 32

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 4:05 pm

För tillfället äter jag:

- Cipralex (antidepressivt, SSRI)
- Zyprexa (neuroleptika - fick den för ångest, sömnproblem och ÄS till en början. Sedan höjde vi den i anti psykotisk syfte. En utav dem medicinerna som hjälpt mest!)
- Abilify (neuroleptika)
- Theralen (lugnande - bra att sova på! Annars - en aning ångestlindrande)

Har även ätit:

- Klomipramin (äldre antidepressivt - hade den i några veckor bara, innan de ändrade min huvuddiagnos och gav mig två nya)
- Atarax (lugnande - skulle inte vilja påstå att den hjälpte, mer än att de fysiska paniksymptomen lindrades lite)

Läkarna vill att jag ska börja med Leponex, någon som har erfarenhet av det? (mot schizofreni)
Till överst på sidan Gå ner
trulyme

trulyme


Antal inlägg : 17
Join date : 09-12-22
Ålder : 33
Ort : Uddevalla

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 3:54 pm

Eriiza skrev:
trulyme skrev:
Fluoxetin går jag på just nu, jag har rätt nyss fått min diagnos så vi håller på att ta reda på vad som är rätt för just mig än så länge.

Ok, men hur fungerar den för dig ? Smile

Den fungerar sådär. Har av någon anledning blivit jättetrött sen jag började med den (innan var jag tvärt om och kunde inte sova alls pga alla nattliga funderingar) nu sover jag gärna dygnet runt om jag hade kunnat.. Däremot har den faktiskt hjälpt en del med måendet i övrigt och jag ligger inte längre vaken till 4 på nätterna lika ofta och funderar när jag sen ska gå upp kl. 6 till skolan.
Till överst på sidan Gå ner
Eriiza
Admin
Eriiza


Antal inlägg : 101
Join date : 09-12-20
Ålder : 33
Ort : Uddevalla

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 3:45 pm

trulyme skrev:
Fluoxetin går jag på just nu, jag har rätt nyss fått min diagnos så vi håller på att ta reda på vad som är rätt för just mig än så länge.

Ok, men hur fungerar den för dig ? Smile
Till överst på sidan Gå ner
https://gethelp.swedishforum.se/
trulyme

trulyme


Antal inlägg : 17
Join date : 09-12-22
Ålder : 33
Ort : Uddevalla

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 3:40 pm

Fluoxetin går jag på just nu, jag har rätt nyss fått min diagnos så vi håller på att ta reda på vad som är rätt för just mig än så länge.
Till överst på sidan Gå ner
Eriiza
Admin
Eriiza


Antal inlägg : 101
Join date : 09-12-20
Ålder : 33
Ort : Uddevalla

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Mina tablettvanor   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 1:44 pm

Ja, det är inte många jag har just nu;

Arrow Seroquel(som jag håller på att trappa ned för att den är värdelös)
Arrow Imovane (Den fungerar sådär)

Men allt som allt har jag haft många, många fler..

Tror att jag har fel medicin just nu
p.g.a att jaginte har en diagnos..
Till överst på sidan Gå ner
https://gethelp.swedishforum.se/
Ausgeflippt

Ausgeflippt


Antal inlägg : 29
Join date : 09-12-21
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitimesön dec 27, 2009 9:44 am

Vad har ni för mediciner? Tänkte det kunde vara intressant att byta lite kunskaper om olika läkemedel med varandra. För egen del så knaprar jag i mig:

Cymbalta (anti depp)
Lamictal (humörsstabiliserande)
Atarax (mot ångest)
Seroquel (Fick dem egentligen för att sova på. men det funkade inte så bra. Så nu tar jag dem när ångesten är för stor. Man blir ganska rejält snurrig, men ångesten snurrar också iväg :-) )
Stilnoct (mina bästa vänner på kvällen)

Vilka mediciner tuggar ni i er? Zoloft
Till överst på sidan Gå ner
http://www.ausgeflippt.blogspot.com
Sponsored content





Vilka mediciner tuggar ni i er? Empty
InläggRubrik: Sv: Vilka mediciner tuggar ni i er?   Vilka mediciner tuggar ni i er? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Vilka mediciner tuggar ni i er?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Get HELP here :: Andra saker :)-
Hoppa till: