Get HELP here
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesLogga inBli medlem
OBS ! Gå in på er "PROFIL" - har ändrat på sjukdomslistan! Ni kan nu välja flera olika ! (klicka också på knappen "FRIENDS", kanske fått/vill skicka förfrågan) OBS !

 

 Konstigaste saken ni fatt angest over?

Gå ner 
+6
Vingklippt
Fairywings
Nocturnia
trasigvinge
Eriiza
Tjelsi
10 posters
FörfattareMeddelande
Tonight




Antal inlägg : 3
Join date : 10-05-02
Ålder : 29
Ort : Småland

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimesön maj 09, 2010 10:14 pm

Jag kan få ångest av det mesta konstiga.
Men ibland kan jag få ångest av beröring, bara någon råkar gå emot mig eller rör vid min arm eller dylikt.
Något annat jag inte tål är när folk ser mig i ögonen
Till överst på sidan Gå ner
Gäst
Gäst




Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimeons jan 13, 2010 2:40 pm

I princip allt snack om sjukdomar ger mig ångest. Mitt ångestsyndrom är väldigt inriktat på sjukdomar. Väldigt mycket andra ångest saker har jag kunnat lösa sedan jag började i terapi men rädslan för sjukdomar har inte försvunnit. Allt från TV/Radio/Folk som snackar påverkar mig. Det mest random ever måste ha varit en kompis berättelse om hans far som han berättade för mig. Det gick sedan 6år och en kväll såg jag en dokumentär där personen hade samma grej. Jag kände då att det var ytterst logiskt att även jag hade detta. Kan inte riktigt förklara logiken idag men jag vet att jag kände det 110% säkert och självklart då. Mådde skit kasst i flera veckor.
Till överst på sidan Gå ner
Jazzy

Jazzy


Antal inlägg : 46
Join date : 09-12-29
Ålder : 37

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimefre jan 01, 2010 1:13 pm

Även jag lider av "Farmvilles-djur-ångest", de djuren som söker nytt hem ser alltid så ledsna ut. Crying or Very sad

En annan riktigt jobbig sak att få ångest över är tv-spel. Ett tag så spelade jag & min lillebrorsa väldigt mycket tv-spel tillsammans & jag mådde skitdåligt om jag vann för mycket. Embarassed Samma sak om jag "råkade" klara nånting svårt i ett spel som han inte klarat, då var jag tvungen att spela på hans gubbe & klara det, lyckades jag inte med det så mådde jag så jävla dåligt!
Därför är det längesen jag spelade tv-spel nu, trots att jag egentligen tycker att det är skitroligt...
Till överst på sidan Gå ner
http://jazzyjazzy.blogg.se
idavi

idavi


Antal inlägg : 31
Join date : 09-12-22
Ålder : 37

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimetor dec 31, 2009 11:18 pm

detta följer fortfarande i spåren med söta djur.

senast idag så var vi i en butik där de hade jättesöta nyckelringar, föreställande en pluffsig lemur kan man säga, i färgerna vitt och rosa.
jag smälter och ser in i deras mjuka stora ögon som bara skriker att de vill följa med hem.
sambon såg detta och ställer sig utan ett ord i kön med en i handen.
jag måste gå ifrån där de andra ligger, för alla får ju inte följa med hem! jag kan inte ens välja i en sådant läge vilken jag skulle ha tagit. en ångest som bara sköljer över mig. jag vill ha hem alla och beskydda de från slarviga ungar som sölar och smutsar ner de.
Till överst på sidan Gå ner
Ausgeflippt

Ausgeflippt


Antal inlägg : 29
Join date : 09-12-21
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimetor dec 31, 2009 12:48 am

idavi skrev:
Ausgeflippt skrev:
Det här är mycket konstigt... Men jag kan få ångest över alla små spel på Face book. Tex Farmville. Där dyker det plötsligt upp små gulliga och ledsna djur som behöver ett nytt hem. Men man kan inte ta hand om dem själv!

känner igen mig när det gäller gulliga och ledsna djur. kan få sån ångest när jag ser på bild eller film. jag vill bara krama de. det låter helt galet kanske.
känns sån maktlöshet över att inte kunna göra något.

Nej, jag tycker inte alls att det låter helgalet. Jag är likadan när det kommer till djur och barn.Det som däremot är galet är ju att jag får ångest över små digitala djur som tex det tramsiga spelet Farmville
tongue
Till överst på sidan Gå ner
http://www.ausgeflippt.blogspot.com
idavi

idavi


Antal inlägg : 31
Join date : 09-12-22
Ålder : 37

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimeons dec 30, 2009 9:21 pm

Ausgeflippt skrev:
Det här är mycket konstigt... Men jag kan få ångest över alla små spel på Face book. Tex Farmville. Där dyker det plötsligt upp små gulliga och ledsna djur som behöver ett nytt hem. Men man kan inte ta hand om dem själv!

känner igen mig när det gäller gulliga och ledsna djur. kan få sån ångest när jag ser på bild eller film. jag vill bara krama de. det låter helt galet kanske.
känns sån maktlöshet över att inte kunna göra något.
Till överst på sidan Gå ner
Ausgeflippt

Ausgeflippt


Antal inlägg : 29
Join date : 09-12-21
Ålder : 47
Ort : Falkenberg

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimeons dec 30, 2009 6:57 pm

Det här är mycket konstigt... Men jag kan få ångest över alla små spel på Face book. Tex Farmville. Där dyker det plötsligt upp små gulliga och ledsna djur som behöver ett nytt hem. Men man kan inte ta hand om dem själv!
Till överst på sidan Gå ner
http://www.ausgeflippt.blogspot.com
idavi

idavi


Antal inlägg : 31
Join date : 09-12-22
Ålder : 37

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimesön dec 27, 2009 9:37 pm

får tyvärr ångest ibland av att titta musikaler, som jag älskar.
så blandade känslor så jag blir helt knäpp.
Till överst på sidan Gå ner
Vingklippt

Vingklippt


Antal inlägg : 13
Join date : 09-12-22
Ort : Södermanland

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimesön dec 27, 2009 9:11 pm

Inte riktigt rätt, men..
Vissa mårnar när man vaknar och bara mår skit ger allt ångest. Och då menar jag verkligen ALLT. men det ända som går att uttrycka så andra människor ska förstå är "jag vet inte ens vad jag ska ha på mej"

Andra saker som ger riktiga bryt är:
TV (bilar som krockar, korkade människor, fel tablå osv)
ICA
Långa köer
Folk som hostar rakt ut
Saker som inte har en exakt tid
Oordning (jag kan bryta ihop över min pojkvänns linneskåp, så jag öppnar det aldrig. Han får ta fram handdukar åt mej)
Till överst på sidan Gå ner
Fairywings




Antal inlägg : 32
Join date : 09-12-21
Ålder : 31

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimelör dec 26, 2009 9:44 pm

Nocturnia skrev:
Jag får ångest när jag försöker tänka på att rymden är oändlig. Hur fan kan något vara oändligt?? Nej, får inte börja tänka på det nu haha. Då får jag ont i magen.

Haha, känner igen mig i det. Tankar på paradoxer kan få mig att bli galen! Typ; "tänk om man aldrig dör? Utan lever, och lever, och lever i all oändlighet. Hur fungerar det?". Neutral
Till överst på sidan Gå ner
trasigvinge

trasigvinge


Antal inlägg : 11
Join date : 09-12-22
Ålder : 31

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimelör dec 26, 2009 9:41 pm

Eriiza skrev:
Nocturnia skrev:
Jag får ångest när jag försöker tänka på att rymden är oändlig. Hur fan kan något vara oändligt?? Nej, får inte börja tänka på det nu haha. Då får jag ont i magen.

Haha, precis den grejen har jag också fått
ångest över.
Man blir ganska paranoid efter en stund... affraid affraid

Precis samma! Inte ovanligt alls att jag trillar in i det eviga virrvarr som frågan är.
Till överst på sidan Gå ner
http://sagolandet.webblogg.se/
Eriiza
Admin
Eriiza


Antal inlägg : 101
Join date : 09-12-20
Ålder : 33
Ort : Uddevalla

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimelör dec 26, 2009 8:59 pm

Nocturnia skrev:
Jag får ångest när jag försöker tänka på att rymden är oändlig. Hur fan kan något vara oändligt?? Nej, får inte börja tänka på det nu haha. Då får jag ont i magen.

Haha, precis den grejen har jag också fått
ångest över.
Man blir ganska paranoid efter en stund... affraid affraid
Till överst på sidan Gå ner
https://gethelp.swedishforum.se/
Nocturnia




Antal inlägg : 19
Join date : 09-12-22
Ålder : 40
Ort : Stockholm

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimelör dec 26, 2009 12:24 pm

Jag får ångest när jag försöker tänka på att rymden är oändlig. Hur fan kan något vara oändligt?? Nej, får inte börja tänka på det nu haha. Då får jag ont i magen.
Till överst på sidan Gå ner
trasigvinge

trasigvinge


Antal inlägg : 11
Join date : 09-12-22
Ålder : 31

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimefre dec 25, 2009 9:21 pm

Jag har fått ångest av ganska många olika *random* saker som jag i efterhand undrar hur jag egentligen resonerade Wink
Bröt tex ihop i en ångestattack när jag kollade på en barntillåten komedifilm som inte på något sätt borde vara ångestframkallande geek
Till överst på sidan Gå ner
http://sagolandet.webblogg.se/
Tjelsi

Tjelsi


Antal inlägg : 29
Join date : 09-12-21
Ålder : 35
Ort : Stockholm

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimefre dec 25, 2009 8:26 pm

Eriiza skrev:


Haha, ja du snygg hint. Wink
Vet faktiskt inte hur man fixar en blogg här.
Kan kolla lite mer efter det.

Hm... Brukar få ångest så fort någon har på sig fel fär/passform/längd på kläder...
Fy satan, vad dåligt jag kan börja må över en sådan sak..
Även folk på t.ex TV. Shocked

Jag har inte fatt angest av tv, men kant ilskan bubbla i mig av "My super sweet sixteen" som gick pa MTV eller "Nannyakuten" eftersom vissa manniskor helt enkelt inte ska ha barn. Jag vill bara slanga ned dom och deras forstorda barn en fangelsehala.
Till överst på sidan Gå ner
http://tjelsi.com
Eriiza
Admin
Eriiza


Antal inlägg : 101
Join date : 09-12-20
Ålder : 33
Ort : Uddevalla

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimefre dec 25, 2009 7:38 pm

Tjelsi skrev:
Ibland forvanas jag over mig sjalv. Eftersom man inte kan gora en blogg har pa forumet (an? *hint hint*) sa kollade jag runt pa olika sidor och insag att jag fick angest over hur otroligt fula stilmallar det finns.Jag insag direkt att jag bara maste klicka bort sidan eftersom jag fick en stor klump i magen och sa till min pojkvan vad som hade hant.
-Fick du riktig angest eller blev du stilbog-fjantig?
-Jag fick RIKTIG angest!
-Ah alskling... du och din angest <3


Ja, sa jag undrar om ni varit med om att nagonting HELT RANDOM fatt er att ma riktigt daligt?


(jag ar utomlands atm och har darfor inte svenska bokstaver.)

Haha, ja du snygg hint. Wink
Vet faktiskt inte hur man fixar en blogg här.
Kan kolla lite mer efter det.

Hm... Brukar få ångest så fort någon har på sig fel fär/passform/längd på kläder...
Fy satan, vad dåligt jag kan börja må över en sådan sak..
Även folk på t.ex TV. Shocked
Till överst på sidan Gå ner
https://gethelp.swedishforum.se/
Tjelsi

Tjelsi


Antal inlägg : 29
Join date : 09-12-21
Ålder : 35
Ort : Stockholm

Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitimefre dec 25, 2009 7:31 pm

Ibland forvanas jag over mig sjalv. Eftersom man inte kan gora en blogg har pa forumet (an? *hint hint*) sa kollade jag runt pa olika sidor och insag att jag fick angest over hur otroligt fula stilmallar det finns.Jag insag direkt att jag bara maste klicka bort sidan eftersom jag fick en stor klump i magen och sa till min pojkvan vad som hade hant.
-Fick du riktig angest eller blev du stilbog-fjantig?
-Jag fick RIKTIG angest!
-Ah alskling... du och din angest <3


Ja, sa jag undrar om ni varit med om att nagonting HELT RANDOM fatt er att ma riktigt daligt?


(jag ar utomlands atm och har darfor inte svenska bokstaver.)
Till överst på sidan Gå ner
http://tjelsi.com
Sponsored content





Konstigaste saken ni fatt angest over? Empty
InläggRubrik: Sv: Konstigaste saken ni fatt angest over?   Konstigaste saken ni fatt angest over? Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Konstigaste saken ni fatt angest over?
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1
 Liknande ämnen
-
» Hur dämpar man ångesten?
» Tips på att kontrollera ångesten
» Hur hanterar man ångest då man inte kan kontrollera sig själv, har starka självmordstankar och vilja att skada sig själv?

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Get HELP here :: Andra saker :)-
Hoppa till: