Get HELP here
Vill du reagera på det här meddelandet? Registrera dig för forumet med några klick eller logga in för att fortsätta.



 
HemPortalLatest imagesLogga inBli medlem
OBS ! Gå in på er "PROFIL" - har ändrat på sjukdomslistan! Ni kan nu välja flera olika ! (klicka också på knappen "FRIENDS", kanske fått/vill skicka förfrågan) OBS !

 

 Ge mig Xanor!

Gå ner 
5 posters
FörfattareMeddelande
Ephexxis

Ephexxis


Antal inlägg : 1
Join date : 11-09-13

Ge mig Xanor! Empty
InläggRubrik: Sv: Ge mig Xanor!   Ge mig Xanor! Icon_minitimetis sep 13, 2011 9:59 pm

Jag var hos BUP idag och pratade om min ångest och fick Xanor utskrivet på engång som jag ska ta dagligen. Så det var inte så svårt för mig att få tag på det. Razz
Till överst på sidan Gå ner
saimiri




Antal inlägg : 4
Join date : 10-09-10

Ge mig Xanor! Empty
InläggRubrik: Sv: Ge mig Xanor!   Ge mig Xanor! Icon_minitimefre sep 10, 2010 2:05 am

Jag är en pensionerad revisor ifrån Sala som brukar sprutlackera mina barnbarn. Är det normalt? elephant
Till överst på sidan Gå ner
Tjelsi

Tjelsi


Antal inlägg : 29
Join date : 09-12-21
Ålder : 35
Ort : Stockholm

Ge mig Xanor! Empty
InläggRubrik: Sv: Ge mig Xanor!   Ge mig Xanor! Icon_minitimeons jul 28, 2010 6:35 pm

Min läkare förstod äntligen hur allvarlig min ångest var och skrev ut Xanor som vid-behovs-medicin. Väldigt bra Smile
Till överst på sidan Gå ner
http://tjelsi.com
Jazzy

Jazzy


Antal inlägg : 46
Join date : 09-12-29
Ålder : 37

Ge mig Xanor! Empty
InläggRubrik: Sv: Ge mig Xanor!   Ge mig Xanor! Icon_minitimetor apr 29, 2010 11:47 am

Läkare verkar vara väldigt försiktiga med Xanor, har själv försökt få det, men utan resultat. Jag tackade nej till Stesolid, men fick istället Sobril som tydligen är nåt mitt emellan. Idag när jag skulle hämta ut mer Sobril så hade inte aopoteket några så jag fick Oxascand, så jag får väl testa & se om de hjälper...
Till överst på sidan Gå ner
http://jazzyjazzy.blogg.se
Whistler




Antal inlägg : 1
Join date : 10-04-04
Ålder : 51
Ort : Tokholm

Ge mig Xanor! Empty
InläggRubrik: Sv: Ge mig Xanor!   Ge mig Xanor! Icon_minitimesön apr 04, 2010 11:26 pm

Det är tyvärr inte så lätt.

På vissa ställen skrivs den inte ut av princip och sen spelar det ingen roll om man verkligen behöver den eller inte.

Man skulle ju kunna tycka att det borde vara efter behov.
Till överst på sidan Gå ner
Tjelsi

Tjelsi


Antal inlägg : 29
Join date : 09-12-21
Ålder : 35
Ort : Stockholm

Ge mig Xanor! Empty
InläggRubrik: Ge mig Xanor!   Ge mig Xanor! Icon_minitimetor apr 01, 2010 8:11 pm

Alltså... jag förstår inte varför jag måste få leva med den här smärtan. Jag har stesolid 5 mg som inte hjälper, hade velat ha Xanor istället. men läkaren skriver inte ut det till mig och jag vet inte vad jag ska ta mig till... >_<

pale

smyger tillbaka till sängen flera gånger per dag och gömmer mig för omvärlden. det kan inte hålla på såhär...

hur får man läkaren att förstå?
Till överst på sidan Gå ner
http://tjelsi.com
Sponsored content





Ge mig Xanor! Empty
InläggRubrik: Sv: Ge mig Xanor!   Ge mig Xanor! Icon_minitime

Till överst på sidan Gå ner
 
Ge mig Xanor!
Till överst på sidan 
Sida 1 av 1

Behörigheter i detta forum:Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
Get HELP here :: Ångesthantering-
Hoppa till: